Djupa tankar

Inlägget publicerats: 2012-05-28 @ 10:31:21
Nu ska jag komma med ett sånt där djupt inlägg idag, för ibland behöver man skriva av sig lite!

Något som jag går och grunnar på väldigt mycket (enligt min syster är det en fas när man är 23) är vem jag är, och vem vill jag fortsätta att vara. Frågan som ständigt cirkulerar i mitt huvud är Vad som egentligen definerar vem jag är? Svaren är väl egentligen alltid densamma eftersom jag står starkt fast vid att en människa är byggd från insidan där värderingar sätts och moralen byggs på. Även gamla tankar som borde ändras bryts ner och byts till något mer modernt och mer accepterande.


Att man ändras och utvecklas genom livet är väl inget som undgått någon och det är synd när människor inte kan utvecklas eller acceptera att saker förändras.


Vem är då jag? Jag vill gärna se mig själv som en stark människa där jag kan hantera det mesta som dyker upp. Självklart har även jag mina dagar, men även dessa dagar brukar gå en förbi tillslut. Jag vill vara en bra syster, dotter, flickvän och i framtiden en bra mamma. Jag vill att alla ska kunna vända sig till mig ifall dom behöver stöd eller bara en rolig kväll. Jag hatar när folk ljuger, det är det värsta jag vet. Hellre en hemsk sanning som går att lösa med uppriktighet än att gå i skuggan och ingenting veta. Jag är inte heller en människa som blir arg ofta, för jag brukar bygga på min ilska ganska länge och sen smäller det, för när jag blir arg, då blir jag riktigt arg. Jag älskar att jag har en stor acceptans inför det främmande och oftast kan jag sympatisera eller se saker ur väldigt många perspektiv, och jag lär mig alltid nya saker när jag träffar olika människor. Det är rätt intressant det där, jag är inte en sån social människa, men jag älskar att titta på dokumentärer och jag vill gärna veta allt om alla olika här i världen.


Det enda jag skulle vilja ändra är mitt självförtroende om alla dessa saker. Det är så lätt att skriva att jag känner mig på ett visst sett, men ibland vågar jag inte alltid fullfölja när jag tycker det är orättvisor eller när jag inte behöver en viss negativ människa i mitt liv längre. För är det inte det man ska, omge sig med positiv energi och sålla bort alla de människor som får dig att må dåligt eller dylikt. Och det är ganska viktigt, för mår inte du bra, så kan du inte stötta andra.


Jag hoppas att jag ändå tillför precis allt detta till mina nära att jag alltid går att lita på i alla väder, och det har jag lärt mig från min mamma, det finns ingenting som inte går att lösa! Jag hoppas du som läser har fått en tankeställare där kanske du tittar på dina sidor, och hur du vill framstå, och kanske kan även du höja ditt värde genom att faktiskt erkänna alla dina fina sidor! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0