Bakning, bakning och åter bakning!

Inlägget publicerats: 2012-02-28 @ 21:05:51
Nu har jag hämtat mig från mitt senaste inlägg. Ibland kan jag titta tillbaka på inlägg och verkligen känna hur jag kände i just den sekunden, så jag hoppas andra förstår poängen i mitt inlägg. Som sagt, nu är sakerna sagda och jag mådde bättre! Nu kan jag återgå till bakning! Häromdagen blev jag så hemskt sugen på en mycket god kaka som är en blandning av godis och drömmar, nämligen Dumlekakor. Det finns många sätt att göra den på, från att göra som jag, en deg och sen trycka ner en dumlekola, till att koka en egen kola med mörk choklad.

Det recept jag är mest nöjd med är det jag kommer att lägga ut här på bloggen, och kanske får någon samma smak för dessa goda kakor som jag? Häromdagen gick jag iväg med några kakor till min syster, och hon blev väldigt glad! Tänk vad lite kakor kan göra!

Och hör och häpna, i skrivandets stund står jag och gör fudge. Mjo, chokladfudge. Fudge kanske är en sak som hör julen till, men jag har själv aldrig gjort det förr, så jag får väl hoppas att det blir okej iallafall :D
Iallafall, Dumlekakareceptet lägger jag upp med en gång, fudgen vid ett senare tillfälle :D
Håll till Godo!

Kommentarer
Postat av: Nina

Ojoj vad det vattnas i munnen, kan du inte slänga hit lite dumlekakor? ;)

2012-02-29 @ 10:14:11
URL: http://www.mondoblog.se/ninan
Postat av: Anna

Åh om jag hade kunnat Ninis så hade jag skickat en hel plåt till dig! :D

2012-02-29 @ 22:04:32
URL: http://anros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0