Cornflakeskakor!

Inlägget publicerats: 2011-10-20 @ 15:32:58
Eftersom pojkvännen jobbade natt, sov en halvtimme och sedan steg upp och gick till skolan tyckte jag (han som kom med förslaget) att en liten myskväll kunde vara perfekt idag. Det är säsongspremiär av Criminal Minds vilket vi båda gillar! Eftersom han varit så duktig har jag knåpat ihop några cornflakeskakor dagen till ära!

Baka för mig är kärlek. När jag bodde hemma med min storasyster och mamma gick bakning ut på att inte bara baka utan att samlas och prata ut om saker och ting. Om det var killproblem bakade vi. Om vi båda var hemma en lördagskväll och sugna på något sött, då bakade vi. Vanligtvis blev det något enkelt, kladdkaka, cornflakeskakor eller dylikt, men känslan jag numera får av mitt bakande är verkligen mysfaktor. Sen hjälper det självklart att jag tycker det är enormt kul att faktiskt baka/dekorera också! Baka för mig är familj, därför får min käreste cornflakeskakor nu när det ekar tomt i skafferiet. (Det slinker nog ner en o annan i min mage också :D)

Kanske slänger upp recepten lite senare, tills dess, håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0