Full rulle!

Inlägget publicerats: 2011-11-29 @ 13:36:51
Nu var det ett tag sen jag skrev igen, men ibland blir så små uppehåll. Jag insåg dock att bloggen är alldeles för fin för att lämna orörd, det är ju mitt personliga forum, min dagbok, så varför inte fortsätta?

Mycket som händer nu, om några veckor kommer det en ny familjemedlem till oss, en liten kisse, Saga. Jag sitter just nu och debatterar med mig själv om hur mycket saker jag faktiskt måste köpa tills hon kommer. En söt rosa transportväska är ju att gilla, eller hur? Eller en söt matskål? Jag tänker iallafall över mina köp, så får vi se vad det landar på!


Jag pluggar på för jag önskar mig så innerligt två veckors ledigt i jul, förhoppningsvis iallafall en vecka, om lärarna lägger upp uppgifterna lite tidigare så jag hinner jobba innan Saga kommer hit.


Jag håller också på och skriver lite smått på en barnbok, jag blev så himla pepp nu när jag läser så mycket barnlitteratur, och jag insåg att det finns alldeles för lite verklighetsbaserad litteratur för småbarn. Jag personligen tycker det är viktigt att "utsätta" yngre barn för verkligheten så det inte blir en chock när de blir äldre. Denna metod passar självklart inte alla, men hellre för mycket frågor än inga alls. Därav kom jag på min lilla idé till mig barnbok. Dock inser jag nu att en barnbok är minst lika svår att skriva som en 300-sidors vuxenbok. Varför? Jo, försöka få in ett motiv, och en äkta mening i några rader per sidor i en 35 sidors bok.. utmaning? JA. Iallafall, nu får det vara nog för denna gång, jag avslutar mitt blogginlägg med en söt bild på sockerbiten som ska flytta hit snart..! IIH!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0